Maatschappelijke winst op derde Zaanse Beursvloer

  • Ad

De derde, jaarlijkse Zaanse Beursvloer resulteerde op zeven oktober in dertien matches tussen bedrijven en maatschappelijke initiatieven. Met gesloten beurzen! Van postkastjes voor demente bewoners van het Erasmushuis en ontspanningsworkshops voor mantelzorgers tot werkervaringsplekken voor voormalig vluchtelingen. De organiserende Stichting De Zaanse Uitdaging is dan ook tevreden.

beursvloer-rodi-media
RSVO en Buurtcentrum De Kolk sluiten een overeenkomst voor een informatieve middag/avond over de kracht van marktonderzoek.

‘Naast de dertien matches tussen vraag en aanbod’, vertelt Bas Husslage als manager van de Zaanse Uitdaging: ‘is er flink genetwerkt tussen maatschappelijke initiatieven en bedrijven. Zij weten elkaar te vinden. De Zaanse Uitdaging is daar het uitgelezen podium voor, ook online.’

Gongslag Barbara Visser
De Beursvloer vond in sneltreinvaart (45 minuten) plaats in de foyer van het Zaantheater. Zaans Tweede Kamerlid Barbara Visser opende de beurs met een echte gongslag. Vanaf dat moment wisselden zo’n veertig bedrijven en maatschappelijke initiatieven hun vraag en aanbod uit. Zodra twee partijen een match hadden, snelden ze naar de tafel van Zaan Notarissen om een officieel formulier te ondertekenen.

Betrokken partijenbeursvloer-overview2
De maatschappelijke initiatieven die geholpen zijn, zijn Stichting Mantelzorgers Onder Elkaar (MOE), Saens Fietsen, Stichting Kunsteiland, Buurthuis De Kolk, het Erasmushuis, Volksuniversiteit Zaanstreek, Stichting Reis met je Hart, Pontvrouwen Zaanstad en Hembrug Happening. Betrokken bedrijven zijn Bouwbedrijf Nieuwe Maten, Kalf Advocatuur, Gerard Wijma Vastgoedadviezen, Stef Ontwerp, Balabanova BV, Amedi, Karin Seine Praktijk, Kunstcentrum Zaanstad, RSVO, Samen met Daphne en BTO Zaanstad.

Waarde matches
Het is binnen het landelijke Beursvloer-concept gebruikelijk om – ondanks de gesloten beurzen – toch een waarde aan de matches te koppelen. De totale waarde van de 13 matches wordt geraamd op €15.000,-. Husslage: ‘Belangrijker is dat bedrijfsleven en maatschappelijke initiatieven elkaar weten te vinden. Dat is de maatschappelijke winst.’ Bedrijven of initiatieven die graag hun vraag of aanbod kenbaar willen maken, kunnen dat op ieder gewenst moment doen via www.zaanseuitdaging.nl. De Zaanse Uitdaging spant zich vervolgens in om partijen samen te brengen.

Meer informatie:
www.zaanseuitdaging.nl
www.facebook.nl/zaanseuitdaging
Foto’s: Fred Wolf