Ondernemers met gemeente Zaanstad in gesprek over inkoop en aanbesteden

  • Ad

Gemeente Zaanstad heeft een inkoopvolume van ong. 200 miljoen per jaar en werken samen met 3500 leveranciers. Dit volume is verdeeld over o.a. sociaal, infra, flexibele werk, gebouwen, kantoorinrichting, facilitair en vervoer. Gaat dit alleen naar grote MKB bedrijven? Zeker niet. Veel werk is juist voor de regionale, lokale ondernemer goed behapbaar. Partijen die de gemeente ook zeker in de aanbesteding een kans wil bieden. Daarom organiseerde gemeente Zaanstad samen met ZON en Rabobank Zaanstreek afgelopen donderdag 2 november een overlegtafel/ of informatiebijeenkomst om de opgaven toe te lichten en dilemma’s rond de aanbesteding te bespreken.

Allereerst werd er ingegaan op de aanbestedingsregels die gelden voor de opdrachten die de gemeente Zaanstad uitzet. Er werd verteld waar u als ondernemer op moet letten, en hoe u het beter kunt aanpakken dan uw concurrenten.

Vervolgens werd er verteld welke rol duurzaamheid en Social Return on Investment (SROI) spelen in het inkoopbeleid. Dit is waardevolle kennis als u zaken wilt doen met de gemeente Zaanstad, of bij andere overheidsinstanties.

Voor alle aanwezige partijen was het een nuttige en zinvolle bijeenkomst.

U kunt de gehele presentatie hier terugvinden.

Meedingen in een aanbesteding? Kijk op:
https://www.zaanstad.nl/mozard/!suite86.scherm0325?mVrg=7832&mNch=942344 of www.tenderned.nl
Heeft u nog vragen als ondernemer over dit onderwerp? Stel deze via: https://ondernemen.zaanstad.nl/